maanantai 8. elokuuta 2011

Nappulakenkien alku

Tästä lähtee Nappulakenkien ensimmäinen bloggaus. Lapsettomuutta on käsitelty jonkun  verran alunperin painonhallintablogiksi tarkoitetussa Weigh me up!-blogissani. Nyt tuntui kuitenkin luontevalta tehdä tälle asialle oma blogi ja pitää nämä kaksi aihepiiriä erillään. Siitä huolimatta, että ne niin kiinteästi kuuluvatkin yhteen.

Minä olen siis Pihla, hauska tavata. Bloggasin ennen toisella nimellä, mutta tämä tuntuu enemmän omalta. Olemme mieheni kanssa antaneet Nappulalle luvan tulla 12/08, mutta vielä en ole saanut pukea nappulakenkiä jalkaan. Kiertoni on aina ollut suloisen epäsäännöllinen, ovulaation tapahtumista tai siihen liittyviä kipuja en ole bongannut koskaan. Söin ehkäisypillereitä kahdeksannelta luokalta lähtien pitäen aina silloin tällöin taukoja, kun kumppania ei ollut. Niihin aikoihin menkat tuppasivat pikkuhiljaa katoamaan, mutta terkkarit vakuuttelivat huolestuneelle minulle, että pieni punainen jälki paperissa riittää menkoiksi. En uskonut tuota silloin enkä usko vieläkään.

2010 kesällä olen syönyt kaksi kiertoa Clomifen+Lugesteron comboa ilman toivottua tulosta. Terolut minulle ei sovi. Aiemmin syöty myös Primolut Noria menkkojen säännöllistämiseen ja varmistamaan niiden tuloa. Tänä keväänä uusi käynti gynellä, josta viimein saimme kaipaamamme lähetteen lapsettomuuspoliklinikalle. Viime syksynä kävimme yksityisellä, mutta emme saaneet kuin passituksen kotiin. Nyt meillä on aika julkiselle lapsettomuuspoliklinikalle 17.8. Jännittää jo paljon. Viimeisimmät kaksi kiertoa olen syönyt Clomifeneja, Lugesteroneja ja kierron päivänä 14 on pistetty Pregnyl-piikki. Testi on kuitenkin tyylipuhdas nega ja nyt odotellaan menkkojen alkua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti